HOOFT Strategy & Development
Value for your customers


De 3 diensten van HOOFT Strategy & Development


Foto door Clark Tibbs van Unsplash


WAARDE TOEVOEGEN

Het bieden van oplossingen met langdurige impact! Na een cross-functionele probleemidentificatie volgt een (trainings) interventie. Voor een blijvend effect worden de trainingsinspanningen regelmatig opgevolgd met coachings-momenten.


Foto door Timon Studler van Unsplash


INTERIM

Tijdelijk invullen van posities op hoge kwaliteit met snel resultaat. Ervaring op het gebied van Marketing, Salesmanagement, Operations, Digital, Transformatie en Training. 


Foto door NASA van Unsplash


INSPIRATIE

Een team inspireren met een hot-topic speech, aangepast aan de organisatie behoeften. Dit is wat valt onder inspiratie. Onderwerpen zouden onder andere kunnen zijn: Presenteren met impact, Van strategie naar customer journey of Storyelling met content.




 De farmaceutische industrie ervaart toenemende druk om successen te realiseren

 

met beperkte middelen en binnen afzienbare tijd

 

De farmaceutische industrie heeft al langere tijd te maken met veel (top-down) druk op het behalen van successen. Global en regionale kantoren verwachten snelle resultaten bij voorkeur met beperkte middelen. Regelmatig zijn reorganisations het gevolg van deze druk. Daarnaast is de klantomgeving al jaren met een transformatie bezig: het belang van de individual klant neemt af en in toenemende mate zijn groepen klanten samen (accounts) verantwoordelijk voor het beleid. 


Een reacties op dit krachtenveld is een een toenemende vraag naar een differentiërende en spot-on strategie. De uitvoering van deze strategie moet cross-functioneel en efficient worden geïmplementeerd. Account benadering en omni-channel journeys spelen een toenemende cruciale rol. Deze journeys moeten worden gebaseerd op de klant en account data en inzichten met als doel om waarde te creëren.

 



 

Tegelijkertijd is er sprake van een
Learning & Development Paradox

In de Missie & Visie documenten van veel farmaceutische bedrijven zien we het belang van de medewerker terugkomen. Medewerker ontwikkeling wordt beschreven als een belangrijke peiler van succes voor de organisatie. En dat is terecht want aandacht voor de ontwikkeling van medewerkers kan via een betere kwaliteit bijdragen aan betere bedrijfsresultaten. Daarnaast leidt deze vorm van aandacht tot meer betrokken medewerkers en daarmee mogelijk tot medewerkers die langer in dienst willen blijven bij deze organisatie.


Ondanks deze positieve waarde voor het bedrijf, blijkt training in de realiteit vaak een ondergeschoven kindje. Zo is het niet altijd evident wie binnen de organisatie verantwoordelijk is voor medewerker ontwikkeling. Human Resources zou betrokkenheid kunnen hebben, maar heeft te maken met beperkte resources en is niet altijd in staat om functie specifieke ontwikkeling te faciliteren. 

Een mogelijke oplossing kon worden gezocht in het 1-op-1 hergebruiken van global training content. Helaas sluiten deze materialen vaak niet aan bij de specifieke lokale behoefte en is er soms "te veel" aanbod waardoor men door de bomen het bos niet meer ziet.

Ook zien we de beperkte resources als een beperkende factor bij de direct leidinggevenden. Deze managers worden in toenemende mate betrokken bij diverse project-teams en hebben veel taken op hun  bordje. Er blijft hierdoor heel weinig tijd over voor coaching van de nieuw geleerde competenties, wat een cruciaal element is om blijvende gedragsverandering te realiseren.