HOOFT Strategy & Development
Value for your customers


Mijn diensten 

HOOFT Strategy & Development is gebaseerd op lange en gevarieerde ervaring in de farmaceutische industrie. De kern van de diensten is gericht op waarde toevoegen via een gedegen probleem analyse en een direct toepasbaar oplossingspakket. Daarnaast ben ik beschikbaar voor het vervullen van interim posities en het verzorgen van inspirerende sessies. 




Waarde toevoeging


Strategisch Account Management

  • Wil je met Account Management nu een keer echt de volgende stap maken?
  • Is Account Management nog steeds niet echt cross-functioneel?
  • Weet je eigenlijk of jouw Account Management benadering succesvol is?


In de aanpak van strategisch account-management staan een aantal zaken centraal: er moet sprake zijn van cross-functionele aanpak, er moet dezelfde taal worden gesproken en de doelen en acties moeten op 1 lijn zitten.

Via workshops maken we de noodzakelijke stappen om deze uitgangspunten te bereiken en een succesvolle en meetbare account benadering vorm te geven.




                                               

Van Brand strategie naar effectieve executie


  • Wordt brandplanning ervaren als eindeloos papier-werk dat uiteindelijk in de kast beland?
  • Gaat het brandplan nog steeds alleen maar uit van de product kenmerken?
  • Is brandplanning geen echte cross-functionele exercitie?

Grote kans dat een training/workshop op dit vlak positieve impact zal hebben op de organisatie en de klanten. Afhankelijk van de behoefte kan ik voorzien in workshops die direct toegepast kunnen worden op het specifieke disease-gebied. Naast het ontwikkelen van een echt cross-functioneel plan is er veel aandacht voor de behoeften van de klant. Ook wordt er een doorvertaling gemaakt naar executie en meetbaarheid.

 


Customer Engagement Excellence

  • Wordt er uit elke interactie met de klant het maximale gehaald?
  • Spreken we dezelfde (emotionele) taal als onze klant?
  • In hoeverre zijn alle Customer Facing Roles excellent in customer engagements?

Zeker na Corona wordt er op dit vlak meer verwacht en is er over het algemeen minder aandacht geweest voor training en coaching. Naast het bieden van support aan de collega's die direct klantinteracties hebben, is het ook van belang om de collega's die dit mogelijk maken met materialen en door coaching goed te ondersteunen. Het CEE programma kijkt waar de meeste winst te behalen valt en zorgt ervoor dat de nieuwe standaard cross-functioneel wordt toegepast. Het resultaat is een klantinteractie met nog meer impact - cross-functioneel en als blijvende verandering






Omnichannel Excellence


  • Lijkt het alsof de organisatie is vastgelopen in de omnichannel ambities?
  • Heb je het idee dat niet iedereen in de organisatie nog dezelfde ambities heeft op het gebied van omnichannel?
  • Hoe kun je omnichannel simpel houden en meten?

Mocht je deze vragen hebben, dan ben je niet de enige! De ambities naar waardevolle customer journeys is er een van vallen en opstaan waarbij het belangrijk is om momentum te houden en om te blijven experimenteren. Met mijn hulp gaan we kijken waar we staan ten opzichte van het grote plaatje en identificeren we belangrijkste verbeter gebieden. Met een concreet plan maken we de volgende stap waarbij de we de hele organisatie meenemen naar het volgende niveau.

 



Interim

Met bijna 20 jaar ervaring op veel verschillende rollen ben ik in staat om binnen korte tijd mezelf waardevol te maken in een nieuwe (tijdelijke) rol. De functies waarin ik ervaring heb zijn:

  • Salesmanagement
  • Marketing
  • Transformaties
  • Operations
  • Training




Inspiratie


Ben je voor je aankomende team-meeting op zoek naar een inspirational spreker en wil je collega's ook iets meegeven dat dicht bij de business ligt, dan heb ik mogelijk de oplossing.  Ik ben in staat om op veel onderwerpen een doorvertaling te maken naar de werkzaamheden van de medewerkers. De sessie die daaruit volgt zit vervolgens vol met: energie / confrontatie / humor en praktische voorbeelden.


Onderwerpen waar al succesvol ervaring mee is opgedaan zijn: Storytelling / Omnichannel in de farmaceutische industrie / Presenteren met impact.